Dr. Stephan Pauly

Neuer Intendant der Gesellschaft der Musikfreunde in Wien

Wir freuen uns, mit 1. Juli 2020  Dr. Stephan Pauly als Intendant der Gesellschaft der Musikfreunde begrüßen zu dürfen. In seiner 8 jährigen Intendanz in Frankfurt waren klassische Konzertabende mit den international führenden Orchestern, Dirigenten/innen und Solisten/innen zentraler Bestandteil des Programms an der Alten Oper Frankfurt ebenso wie das Kinder-, Jugend- und Familienprogramm.

Vor seiner Tätigkeit in Frankfurt war Stephan Pauly künstlerischer Leiter und kaufmännischer Geschäftsführer der Internationalen Stiftung Mozarteum Salzburg, einer der führenden Kulturinstitutionen Salzburgs.

Wir freuen uns auf die Zusammenarbeit mit Dr. Stephan Pauly und heißen ihn bei der  Gesellschaft der Musikfreunde in Wien herzlich willkommen!

Subscriptions 2020/21

58334

We are confident to present you the subscription programme of the Musikverein for the season 2020/21. The word, often and often used, has received an unexpectedly strong response - and so it is deliberately stated here: Yes, we are confident that in 2020/21 we will again be able to offer you joyful and inspiring encounters with music but without restrictions. With a lot of creativity we have planned an exciting, diverse, glamorous season for you. It includes 73 subscriptions: 73 different ways to experience life with music during the year.

Your house, the Musikverein in Vienna, offers the best place for this. Since 1870, it has been the first address in the music world to bring together a wide variety of genres under one roof: classical music that radiates in all directions. What the Musikverein has to offer in 2020/21, you will find thematically grouped in the categories "Orchestermusik", "Kammermusik", "Stimme", "Kontrapunkt", "Originalklang", "Im Fokus", "Next Generation" and "Kinder und Jugend ”.

Whichever way you choose to experience music at the Musikverein in the season 2020/21 - we look forward to your visit!

Subscriptions 2020/21 (PDF)

To the subscriptions

From the archive of the society of friends of music...

Studenten mit Prof. Dr. Dr.h.c. Otto Biba

Geschichten aus dem Archiv

Einmal pro Monat präsentiert unser Archivdirektor auf radio klassik Stephansdom seine persönlichen Auswahl an Geschichten aus dem an hochinteressanten Material reichen Archiv der Gesellschaft der Musikfreunde in Wien. Wir wollen Ihnen hier die Möglichkeit geben, seine spannenden Berichten nachzuhören.

Vergessene Kostbarkeiten