Konzerte im Juni 2020

Liebe Musikfreunde! Seit 25. Mai 2020 ist klar, dass es im Juni möglich sein wird, für maximal 100 Konzertbesucher wieder live Musik spielen zu dürfen. Und selbstverständlich ist: Wir möchten jede Gelegenheit nutzen, der Musik wieder die Türen zu öffnen!
Wir freuen uns sehr, dass es uns ermöglicht wird, noch vor der großen Sommerpause den Musikverein wieder zum klingen zu bringen und hoffen, dass Sie trotz der Einschränkungen unvergessliche und kostbare musikalische Momente erleben werden!
Der Verkauf der Tickets wird ausnahmslos über unsere Website erfolgen, telefonische und persönliche Kartenanfragen sowie Bestellungen per E-Mail können leider nicht berücksichtigt werden.

Wir freuen uns auf ein baldiges Wiederhören und Wiedersehen!

Zu den Konzerten

Behördliche Vorgaben und Informationen zum Ablauf

Bitte beachten Sie, dass die im Juni stattfindenden, außerordentlichen Konzerte nicht den ursprünglich für diese Saison geplanten, bereits abgesagten Konzerten entsprechen!

Subscriptions 2020/21

We are confident to present you the subscription programme of the Musikverein for the season 2020/21. The word, often and often used, has received an unexpectedly strong response - and so it is deliberately stated here: Yes, we are confident that in 2020/21 we will again be able to offer you joyful and inspiring encounters with music but without restrictions. With a lot of creativity we have planned an exciting, diverse, glamorous season for you. It includes 73 subscriptions: 73 different ways to experience life with music during the year.

Your house, the Musikverein in Vienna, offers the best place for this. Since 1870, it has been the first address in the music world to bring together a wide variety of genres under one roof: classical music that radiates in all directions. What the Musikverein has to offer in 2020/21, you will find thematically grouped in the categories "Orchestermusik", "Kammermusik", "Stimme", "Kontrapunkt", "Originalklang", "Im Fokus", "Next Generation" and "Kinder und Jugend ”.

Whichever way you choose to experience music at the Musikverein in the season 2020/21 - we look forward to your visit!

Subscriptions 2020/21 (PDF)

To the subscriptions

ウィーン楽友協会ご支援のお願い

楽友協会の会員となることは、常に特別な意味をもっています。嗜好を共にする人々の団体を創設し、そこに所属し、参加し、自己を確立し、ともに感動や喜びを分かち合うこと、それが200年以上前に創設されたウィーン楽友協会の信条であり、今も変わらず生き続けています。楽友協会は人々を結び合わせ、そこでは共通の関心ばかりでなく、共通の理想が分かち合われます。こうして人々は、協会設立主旨の通り「サポーティング・メンバー」となるのです。

Other forms of support

Alongside the traditional options of either regular membership or youth membership of the Musikverein, there are now other forms of involvement that take the supportive aspects of membership a step further. As a Musikverein Supporter, Sponsor or Patron, you can enjoy additional, personal and tailor-made advantages.