Sat 29. February 2020

14:00 Gläserner Saal / Magna Auditorium, Musikverein

150 Jahre Musikverein Wien

This event has already taken place

Artists

Programme

Tag der offenen Tür - 150 Jahre Musikverein Wien Wort und Musik, Solo, Duo, Vier- und Siebenklang und eine große Tradition 14:00 - 14:20 Cornelius Obonya - Texte von Robert Gernhardt 14:30 - 14:50 Fräulein Hona - „nowhere but here“. Vier Fräuleins singen und spielen und träumen 15:00 - 15:20 Cornelius Obonya - Texte von Robert Gernhardt 15:30 - 15:50 Max Müller - Songs von George Gershwin, Cole Porter und durchaus ungewöhnliche Kärntner Lieder Jerome Kern All the things you are Cole Porter I love Paris Irving Berlin Puttin’on the Ritz N.N. I hon di gean Cole Porter Love for sale „True Love” aus dem Film „Die oberen Zehntausend” 16:00 - 16:20 Dr. Thomas Angyan im Gespräch mit Ulla Pilz - Rückblick auf 32 Jahre Intendanz der Gesellschaft der Musikfreunde in Wien 16:30 - 16:50 Max Müller - der musikalische TV-Cop präsentiert Lieder von Georg Kreisler Georg Kreisler Opernboogie Sport ist gesund Der Politiker Tauben vergiften Telefonbuchpolka 17:00 - 17:20 Fagotes Locos - Vier „verrückte“ Fagottisten interpretieren Schubert, Mozart, Oregano & Schickele Johann Sebastian Bach Sonata für Viola da gamba und Cembalo obligato g-Moll, BWV 1027 - Adagio; Fassung für vier Fagotte von Leonard Eröd Wolfgang Amadeus Mozart Der Hölle Rache. Arie der Königin der Nacht aus der Oper „Die Zauberflöte“, KV 620; arrangiert von Leonard Eröd Giovanni Battista Oregano Concerto Festivo a Quattro; bearbeitet von Leonard Eröd Pat Ballard Mister Sandman; arrangiert von Georg ter Voert 17:30 - 17:50 Piano meets Percussion - 2 Pianistinnen & 2 Schlagzeuger interpretieren Werke von Infante, De Falla, Ravel... 18:00 - 18:30 Federspiel - Die „Blaskapelle der anderen Art“ spielt Auszüge aus dem aktuellen Programm „Wolperting“ Matthias Werner Imogen & Posthumus Simon Zöchbauer Avsked Matthias Werner Basszus Trombitás Simon Zöchbauer Zithertod Traditional Großbauern Jodler; arrangiert von Simon Zöchbauer Xochipitzahuatl; arrangiert von Ayac Iuan Jiménez Salvador

print the programme

Remarks

Archiv Oberstock: 14:30: Zauberhafte alte Flöten aus unserer Sammlung (Günter Faimann) / 15:00 Uhr und 17:00: Der digitale Archivkatalog - work in progress (Marko Motnik, Carmen Ofner). Mieter im Musikverein öffnen ebenfalls ihre Türen: Bösendorfer / Jeunesse – Musikalische Jugend Österreichs / Wiener Männergesang-Verein / Wiener Philharmoniker / Universal Edition.

Reviews

Sunday, March 1, 2020 | Die Presse / Steininger, Theresa

Mit Michael Jackson und den Spice Girls im Goldenen Saal

Tag der offenen Tür im Musikverein: Eine fabelhafte Geburtstagsfeier mit ungewöhnlichen Gästen.

Die Schlange reichte bis zum Künstlerhaus: Hier standen jene, die keine Zählkarte ergattert hatten und auf das Restkontingent hofften. Der Musikverein feierte seinen 150. Geburtstag mit Konzerten in allen Sälen bei freiem Eintritt.

Read review

Open Door-day #toff20

The Musikverein opens its doors: On Saturday, February 29, 2020 - leap-day! - we invite you to join us and our artists in celebrating the 150th anniversary of the Musikverein! Enjoy a varied programme, learn everything about the house you always wanted to know and be musically active!

Every half hour, starting at 14:00h there will be programme in all 6 concert halls, 2 halls of the archive and other rooms of the house. There will be programme for children, teenagers and adults. In addition there will be workshops, lectures and presentations on interresting details about the history of the building, about gilding, lectures on piano- and violinbuilding and it will also be possible to try out instruments to encouraged your first musical attempts.

Anyone who has the practice and the necessary nerves can take a chance at the "Golden Chance": we make the stage of our Golden Hall available for a performance in which you can show everything you have to offer musically: singing, instrumental play, dance, solo, duo, choir, ensemble etc. etc. Registrations can be put in at #toff20 starting at 13.30h. If there are more registrations than performance opportunities, there will be a lottery. Further information at toff20@musikverein.at

Free admission to the house and all the programmes but only with free tickets. Those tickets can be ordered starting on the 10th of February at our box office, 1010 Vienna, Bösendorferstraße 12, in person, by e-mail: tickets@musikverein.at, or by phone: 01 505 81 90

In the morning of the #toff20, there will be guided tours through the Musikverein building from 10:00h on, every full and half hour. Free admission tickets for the tours also need to be reserved in advance at the box office.

Celebrate with us, sing with us, play with us, we look forward to seeing you !!!