Thu 04. October 2018

General advance ticket sale starts at 9am on 13.08.2018

Please send a reminder for advance ticket sales Erinnerung in My data | delete

Programme

Robert Schumann Himmel und Erde, op. 96/5 Franz Schubert Cora an die Sonne, D 263 An die untergehende Sonne, D 457 Hans Sommer Herbstabend, op. 35/1 Franz Schubert Lied, D 788 („Des Lebens Tag ist schwer und schwül”) Naturgenuß, D 188 Robert Schumann Die Hütte, op. 119/1 Wolfgang Amadeus Mozart Sehnsucht nach dem Frühling, KV 596 Franz Schubert Die Berge, D 634 Johannes Brahms Juchhe, op. 6/4 Robert Schumann Des Sennen Abschied, op. 79/22 Johannes Brahms Dämmrung senkte sich, op. 59/1 — Pause — Wolfgang Amadeus Mozart Die ihr des unermeßlichen Weltalls Schöpfer ehrt. Kantate, KV 619 Johannes Brahms Der Strom, der neben mir verrauschte, op. 32/4 Serenade, op. 70/3 Sigurd von Koch Das Los des Menschen Hans Sommer Gesang des Lebens, op. 35/3 Robert Schumann Sehnsucht, op. 51/1 Richard Wagner Stehe still Franz Schubert Am See, D 746 Clara Schumann Mein Stern Ludwig van Beethoven Abendlied unter’m gestirnten Himmel, WoO 150 Johannes Brahms Feldeinsamkeit, op. 86/2 Robert Schumann Mondnacht, op. 39/5 Hans Sommer Erinnerung

End: approx.

print the programme

share on facebook

download into your personal calendar

Make a reservation for a snack at Gerstner

share on Twitter